1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

Uykusuzluk, iş kazası riskini artırıyor

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 17 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Uykusuzluk, iş kazası riskini artırıyor
    [​IMG]

    Uykusuzluk, başta beden ve ruh sağlığı olmak üzere kişinin çalışma temposunu da olumsuz yönde etkiliyor.

    Zira sağlıklı ve düzenli bir uykusu olmayanlar, iş kazalarına daha çok davetiye çıkarıyor. Uykunun hormon düzeylerini ve kiloyu etkilediğini söyleyen İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nden Psikiyatrist Yrd. Doç. Dr. Aybala Sarıçiçek Aydoğan, uykusuzluğun bellek, düşünme ve bilgi işleme süreçlerini bozduğunu ve iş kazaları için büyük risk oluşturduğunu kaydediyor. Aydoğan, uzun süreli uykusuzluğun yüksek tansiyon, kalp krizi ve inmelerde de rol oynayabileceği ifade ediyor. Aydoğan, “Uyku hijyeni için en önemlisi haftanın yedi günü düzenli bir uyku-uyanıklık döngüsünü sürdürebilmektir. Yatakta geçirilen süre ne çok fazla, ne de çok az olmalı.” diyor. Kafeinli yiyecek ve içeceklerin de uykuyu etkilediğini aktaran psikiyatrist, şunları öneriyor: “Çay, kahve, kola, çikolata gibi kafein içeren yiyecek ve içecekler, yatma zamanına yakın tüketilmemeli. Stresli ruh hali uykuyu doğrudan etkiler. Uyku öncesinde yavaş tempolu, dinlendirici egzersizler iyi uyumayı destekler. Her gün yatmadan önce yapacaklarınızı bir düzene koymakta fayda var. Uyumadan önce moral bozucu konuşmalardan ve etkinliklerden uzak durulmalı. Sorunlarınızı yatağa götürmeyin. Uyumadan hemen önce yemek yeme de uykuyu bozabilen sebeplerden birisi. Yatma zamanına yakın büyük öğünler yenilmemesini tavsiye ediyoruz. Beslenme değişiklikleri de uyku sorunlarına yol açabilir. Küçük atıştırmalar için süt, ayran, yoğurt tercih edilebilir. Uyku sorunu olanlar için baharatlı yiyecekler ve çikolata iyi seçimler değil.”

    CİHAN - İZMIR
    17 Şubat 2014

    KAYNAK

    Ekli Dosyalar:

    • haber.jpg
      haber.jpg
      Dosya Boyutu:
      25,6 KB
      Görüntüleme:
      14.753