1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Uzman maaş hesaplama

Konusu 'Kariyer Bilgi ve İpuçları' forumundadır ve n.asma tarafından 30 Aralık 2013 başlatılmıştır.

  1. Serdar Günay İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Çalışan eğitimi düzenlemem gerekiyor tehlikeli sınıftaki ormancılık işlerini kapsıyor ve 80 saatlik bir eğitim talep ediliyor benden ilgili yönetmeliği inceledim ve sanırım kamu kurumunu eğitim biriminde isg uzmanı olarak eğitim verebiliyorum.
    eğitim ücretleri nasıl belirleniyor hiç tecrübem yok amma eğitiminde düzenleyecek kadar teorik bilgim var.
    saat ücretleri konusunda cevaplarınızı bekliyorum

    şimdiden teşekkürler.
  2. Erhan Çeliktürk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    16620
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Uzman
    Patates deyip geçmeyin kilosu 4 TL oldu :)
  3. mustafa tuncel İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    30 saat diyorsanız 150 çalışan olmalı ki bu da büyük bir hastane . İşe haftada 1 gün olarak bakmayın sonuçta yapmanız gerekenler bir güne sığmayacak ... Bence piyasaya göre düşük .

    Ancak diğer yönden bakarsınız 217-30 = 187 saatiniz kalacak bu şekilde 6 işyeri ile anlaşırsanız aylığınız yaklaşık 7.000 den fazla olacak ki bu rakamda az değil .
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 24 Ocak 2014 ---
    Çözemedim 80 saatlik eğitim diye birşey yok . İlgili yönetmelikte ( değişmediyse ) 12 saattir isg eğitimi . Ayrıca oranın uzmanı olarak görev alıyorsanız eğitim için ücret ödeneceğini sanmıyorum sonuçta uzmanın görevidir bu.

    Ancak işletmenin isg uzmanı değilseniz sizi sigortalı çalışan olarak gösterirlerse eğitim verebilirsiniz ve bu şekilde ücret talep edebilirsiniz .

    gene de fiyat olarak ortalama 20 tl her kişi için alınıyor .
  4. ibrahimbaykan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    52868
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    DEVLET HAVAMEYDANLARI İŞLETMESİ GN.MD. ESENBOĞA HAVALİMANI İNŞAAT MD.
    İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip mühendis, mimar veya teknik elemanı ifade eder

    1-Kimler İş Sağlığı Ve İş Güvenliği Uzmanı Olabilir?

    İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip mühendis, mimar veya teknik elemanı ifade eder.

    Teknik elemandan kasıt ise; Teknik öğretmen fizikçi ve kimyager ünvanına sahip olanlar ile üniversitelerin iş sağlığı ve güvenliği programı mezunlarını ifade etmektedir.

    Ancak TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaşan Torba Kanun ile İş Güvenliği Uzmanlığı belgesine sahip Bakanlık ve ilgili kuruluşlarında çalışma hayatını denetleyen müfettişler ile mühendislik veya mimarlık eğitimi veren fakültelerin mezunları ile Teknik elemanı ifadesi ile değiştirilmiştir.

    Ayrıca Teknik eleman ifadeside; Teknik öğretmen, fizikçi, kimyager ve biyolog ünvanına sahip olanlar ile üniversitelerin iş sağlığı ve güvenliği programı mezunlarını kapsaması şeklinde değiştirilmiştir.

    2- KANUN HANGİ TARİHTE YÜRÜRLÜĞE GİRECEK?

    Kamu kurumları ile 50’den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan iş yerleri için 01.07.2014 tarihinden itibaren,

    50’den az çalışanı olan tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için 01.07.2013 tarihinden itibaren,

    Diğer işyerleri için ise 01.01 2013 tarihinden itibaren kanun hükümleri yürürlüğe girecektir.

    Ancak TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaşan Torba Kanun ile iş sağlığı ve güvenliği kanununda yapılan değişiklikle, iş güvenliği uzmanı, iş yeri hekimi ve sağlık personeli görevlendirmesinin yürürlük tarihi değiştirilmektedir.

    Buna göre, bu zorunluluklar, kamu kurumları ile 50 den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan iş yerleri için 1 Temmuz 2016; 50 den az çalışanı olan ve çok tehlikeli sınıfta yer alan iş yerleri için 1 Ocak 2014 yılında yürürlüğe girecektir şeklinde değiştirilmiştir.

    3-KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA GÖREV YAPAN İŞ YERİ HEKİMİ VEYA İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI OLMA NİTELİĞİNE SAHİP PERSONEL BAŞKA YERLERDE GÖREV YAPABİLİRMİ?

    Kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili mevzuata göre istihdam edilen işyeri hekimi veya iş güvenliği uzmanı olma niteliğini haiz personel, gerekli belgeye sahip olmaları koşuluyla asli görevlerinin yanında, belirlenen çalışma süresine riayet etmek suretiyle çalışmakta oldukları kurumda veya ilgili personelin muvafakati ve üst yöneticinin onayı ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevlendirilebilmektedir.Hizmet alan kurum tarafından, bu şekilde görevlendirilecek personele, görev yaptığı her saat için (200) gösterge rakamının memur aylık katsayısı (01/07/ 2012-31/12/2012 arasında 0,071589) ile çarpımı tutarında (01/07/2012-31/ 12/2012 arasında 14,3178 TL/Saat) ilave ödeme yapılmaktadır. Bu ödemeden yalnızca damga vergisi kesintisi yapılmaktadır.Bu durumdaki görevlendirmeye ilişkin ilave ödemelerde, günlük mesai saatlerine bağlı kalmak kaydıyla, aylık toplam 80 saatten fazla olan görevlendirmeler dikkate alınmamaktadır.Kamu sağlık hizmetlerinde tam süreli çalışmaya ilişkin mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, işyeri hekimlerinin ve diğer sağlık personelinin işyeri sağlık ve güvenlik birimi ile ortak sağlık ve güvenlik birimlerinde görevlendirilmelerinde ve hizmet verilen işyerlerinde çalışanlarla sınırlı olmak üzere görevlerini yerine getirmelerinde, diğer kanunlarda yer alan kısıtlayıcı hükümler uygulanmamaktadır.

    4-KANUNA GÖRE İŞ YERİNDEN KASTEDİLEN NEDİR.

    Kanun, kapsamına kamu ve özel sektöre ait tüm işyerleri alınmıştır.

    Kanundaki işyeri tanımı:

    ‘’Mal veya hizmet üretmek amacıyla maddi olan ve olmayan unsurlar ile çalışanın birlikte örgütlendiği, işverenin işyerinde ürettiği mal veya hizmet ile nitelik yönünden bağlılığı bulunan ve aynı yönetim altında örgütlenen işyerine bağlı yerler ile dinlenme, çocuk emzirme, yemek, uyku, yıkanma, muayene ve bakım, beden ve mesleki eğitim yerleri ve avlu gibi diğer eklentiler ve araçları da içeren organizasyonu ‘’ şeklinde tanımlanmıştır.

    5-KANUNDA’Kİ RİSK DEĞERLENDİRİLMESİNDE İŞVERENİN YÜKÜMLÜLÜĞÜ NEDİR, TEHLİKE SINIFLARINA GÖRE İŞ YERLERİ KAÇA AYRILIR.

    Kanun’a göre mevcut risk değerlendirmesine ek olarak; iş sağlığı ve güvenliği yönünden tehlikeli, az tehlikeli ve çok tehlikeli olmak üzere iş yerlerinin risk değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir.

    Tehlike sınıfları 29 Mart 2013 tarihli resmi gazetede ‘İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN İŞYERİ TEHLİKE SINIFLARI TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ’ de detaylı olarak iş yerlerinin hangi tehlike sınıfına girdiğini açıkça belirtmektedir.

    Ayrıca 6331 sayılı kanun madde 9-(2.madde) de işyeri tehlike sınıflarının tesbitinde, o işyerinde yapılan asıl iş dikkate alınır denmektedir.

    6-KANUNUN UYGULANMAYACAĞI İŞLER VE KİŞİLER HANGİLERİDİR?

    6331 sayılı Kanunun uygulanmayacağı işler ve kişiler;

    a) Fabrika, bakım merkezi, dikimevi ve benzeri işyerlerindekiler hariç Türk Silahlı Kuvvetleri, genel kolluk kuvvetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığının faaliyetleri,

    b) Afet ve acil durum birimlerinin müdahale faaliyetleri,

    c) Ev hizmetleri,

    ç) Çalışan istihdam etmeksizin kendi nam ve hesabına mal ve hizmet üretimi yapanlar,

    d) Hükümlü ve tutuklulara yönelik infaz hizmetleri sırasında, iyileştirme kapsamında yapılan iş yurdu, eğitim, güvenlik ve meslek edindirme faaliyetleri olarak görülmektedir.

    7- HANGİ İŞYERLERİNİN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ DESTEKLENMELİDİR?

    Özel sektör işyerlerinden 10 kişiden az çalışanı olan ve çok tehlikeli veya tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinin iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yerine getirmesi Bakanlıkça desteklenebilmektedir.Az tehlikeli sınıfta yer alan 10 kişiden az çalışanı bulunan özel sektör işyerlerinin destek hizmetlerinden yararlanabilmesi Bakanlar Kurulu kararıyla mümkündür.

    Buna göre, hangi tehlike sınıfında olursa olsun 10 ve yukarı sayıda çalışanı olan işyerleri ile Bakanlar Kurulu karar almaksızın 10 kişiden az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri, özel sektör işyeri olsalar dahi destek hizmetlerinden yararlanamamaktadır.

    Belirtilen işyerleri dışında, kamu kurum ve kuruluşlarının da iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri yönünden sağlanan destekten faydalanması olası değildir.

    İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yerine getirilmesini destekleme ile ilgili giderler Sosyal Güvenlik Kurumu””nca karşılanacak olup, kısa vadeli sigorta kolları için toplanan primlerden finansmanı sağlanmaktadır.

    Şu kadar ki, destek sağlanan işyerlerinin istihdam ettiği kişileri sigorta ettirmediği kontrol ve denetimlerde tespiti halinde, tespit tarihine kadar yapılan ödemelerin yasal faiziyle birlikte ilgili işverenlerden Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından tahsil edilmesi söz konusudur. Ayrıca, bu durumdaki işverenlerin üç yıl süreyle destekten yararlanması mümkün değildir. Destek sağlanacak işyerlerinin belirlenmesinde Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtları esas alınmaktadır.




    10-İŞ KAZASI VE MESLEKHASTALIKLARININ KAYITLARI KONUSUNDA İŞVERENİN YÜKÜMLÜLÜĞÜ NASILDIR?

    İşyerinde meydana gelen bütün iş kazaları kayıtlarının işveren tarafından tutulması, gerekli incelemelerin yapılarak işverence raporların düzenlenmesi gerekir.Yine işverence, işyerinde meydana gelmekle birlikte, yaralanma veya ölüme neden olmayan ancak işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayların incelenerek, bunlar ile ilgili raporların tanzim edilmesi icap eder. Bunların yanında, iş kazaları kazadan sonraki 3 işgünü içinde, sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıkları, öğrenildiği tarihten itibaren 3 işgünü içinde işverence Sosyal Güvenlik Kurumu”na bildirilmektedir.sgk rehberi.com
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 24 Ocak 2014 ---
    İŞ YERİ TEHLİKE SINIFLARI SİTESİ

    http://www.isgdosya.com/wp-content/uploads/2013/06/teklike_tebligi_2.pdf

    İşyerinin tehlike sınıfı nasıl belirlenir ?

    [​IMG]Çalışma ve Sosyal Güvenliği Bakanlığı tarafından İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yayınlanan sorulardan “İşyerinin tehlike sınıfı nasıl belirlenir?” sorusunun cevabı aşağıdaki gibidir.

    İşyerinizin (Minimum) 23 haneli olan SGK Sicil Numarasının en başından 2.3.4. ve 5 karakterleri iş kolu kodu/faaliyet kodu/ tescil kodu olarak isimlendirilir.

    Bu 4 haneli kod sizin esas faaliyetinizi tanımlamaktadır.

    Bu 4 lü kodu İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliğinde bulduktan sonra, 4 lü iş kolu konunun altında yazılmış faaliyetlerden yaptığınız işi en iyi tanımlayan kod seçilir. Seçtiğiniz kod 6 lı NACE kodunuz, karşısında yazan tehlike sınıfı da işyerinizin tehlike sınıfıdır.
  5. ibrahimbaykan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    52868
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    DEVLET HAVAMEYDANLARI İŞLETMESİ GN.MD. ESENBOĞA HAVALİMANI İNŞAAT MD.
    iş güvenliği uzmanı resim amblem.jpg NACE Rev.2 Altılı Kod

    NACE Rev.2_Altılı Tanım

    Tehlike Sınıfı




    F

    İNŞAAT

    41

    Bina inşaatı

    41.1

    İnşaat projelerinin geliştirilmesi

    41.10

    İnşaat projelerinin geliştirilmesi

    41.10.01

    Bina projelerinin geliştirilmesi (satışa yönelik bina projeleri için mali, teknik ve fiziksel araçların bir araya getirilmesi suretiyle konut veya diğer amaçlı kullanıma yönelik bina projelerinin organize edilmesi) (yapı kooperatifleri hariç)

    Az Tehlikeli

    41.10.02

    Konut yapı kooperatiflerinin faaliyetleri

    Çok Tehlikeli

    41.10.03

    İşyeri yapı kooperatiflerinin faaliyetleri

    Çok Tehlikeli

    41.2

    İkamet amaçlı olan veya ikamet amaçlı olmayan binaların inşaatı

    41.20

    İkamet amaçlı olan veya ikamet amaçlı olmayan binaların inşaatı

    41.20.01

    İkamet amaçlı olmayan binaların inşaatı (fabrika, atölye vb. sanayi üretimini amaçlayan binalar ile hastane, okul, otel, işyeri, mağaza, alışveriş merkezi, lokanta, kapalı spor tesisi, cami, kapalı otopark, tuvalet, vb. inşaatı)

    Çok Tehlikeli

    41.20.02

    İkamet amaçlı binaların inşaatı (müstakil konutlar, birden çok ailenin oturduğu binalar, gökdelenler vb.nin inşaatı) (ahşap binaların inşaatı hariç)

    Çok Tehlikeli

    41.20.03

    Prefabrik binalar için bileşenlerin alanda birleştirilmesi ve kurulması

    Çok Tehlikeli

    41.20.04

    İkamet amaçlı ahşap binaların inşaatı

    Çok Tehlikeli

    41.20.05

    Mevcut konut amaçlı kullanılan yapıların yeniden düzenlenmesi veya yenilenmesi (büyük çaplı revizyon)

    Çok Tehlikeli

    42

    Bina dışı yapıların inşaatı

    42.1

    Kara ve demir yollarının inşaatı



    42.11

    Kara yolları ve otoyolların inşaatı

    42.11.01

    Oto yollar, kara yolları, şehir içi yollar ve diğer araç veya yaya yollarının inşaatı

    Çok Tehlikeli

    42.11.02

    Yol yüzeylerinin asfaltlanması ve onarımı, kaldırım, kasis, bisiklet yolu vb.lerin inşaatı, yolların vb. yüzeylerin boyayla işaretlenmesi, yol bariyeri, trafik işaret ve levhaları vb.nin kurulumu gibi yol, tünel vb. yerlerdeki yüzey işleri

    Çok Tehlikeli

    42.11.03

    Havaalanı pisti inşaatı

    Çok Tehlikeli

    42.12

    Demir yolları ve metroların inşaatı

    42.12.01

    Demir yolları ve metroların inşaatı (bakım ve onarımı dahil)

    Çok Tehlikeli

    42.13

    Köprüler ve tünellerin inşaatı

    42.13.01

    Köprülerin inşaatı (yükseltilmiş kara yolları-viyadükler dahil)

    Çok Tehlikeli

    42.13.02

    Tünel inşaatı

    Çok Tehlikeli

    42.2

    Hizmet projelerinin inşaatı

    42.21

    Akışkanlar için hizmet projelerinin inşaatı

    42.21.01

    Akışkanlar için uzun mesafe boru hatlarının inşaatı (petrol ürünleri ve gaz taşımacılığı ile su ve diğer ürünlerin taşımacılığına yönelik karada ve deniz altında uzun mesafe boru hattı)

    Çok Tehlikeli

    42.21.02

    Su kuyusu açma ve septik sistem kurulum faaliyetleri (kuyu, artezyen vb.)

    Çok Tehlikeli

    42.21.03

    Ana su şebekeleri ve su hatları ile su arıtma tesisleri, kanalizasyon bertaraf tesisleri ve pompa istasyonları inşaatı (sulama sistemleri (kanallar) dahil)

    Çok Tehlikeli

    42.21.05

    Akışkanlar için kısa mesafe (yerel) boru hatlarının inşaatı (petrol ürünleri ve gaz taşımacılığı ile su, kanalizasyon, sıcak su, buhar ve diğer ürünlerin taşımacılığına yönelik kısa mesafe boru hattı)

    Çok Tehlikeli

    42.22

    Elektrik ve telekomünikasyon için hizmet projelerinin inşaatı

    42.22.01

    Uzun mesafe elektrik ve telekomünikasyon (iletişim) hatlarının inşaatı (uzun mesafe yüksek gerilim elektrik iletim hatları ile uzun mesafe yer üstü/altı veya deniz altı telekomünikasyon iletim hatları)

    Çok Tehlikeli

    42.22.02

    Enerji santralleri inşaatı (hidroelektrik santrali, termik santral, nükleer enerji üretim santralleri vb.)

    Çok Tehlikeli

    42.22.04

    Kısa mesafe (yerel) elektrik ve telekomünikasyon (iletişim) hatlarının inşaatı (anten dahil iletim kuleleri ve trafo istasyonları ve yerel sınırlar içerisinde dağıtım alt istasyonları vb.)

    Çok Tehlikeli

    42.22.05

    Telekomünikasyon şebeke ve ağlarının bakım ve onarımı

    Çok Tehlikeli

    42.9

    Bina dışı diğer yapılara ait projelerin inşaatı

    42.91

    Su projeleri inşaatı

    42.91.01

    Kıyı ve liman inşaatları ve ilgili hidromekanik yapıların inşaatı (su yolları, liman ve yat limanları, kıyı düzenlemeleri, iskele ve rıhtımlar, dalgakıranlar, kanallar vb. yapılar)

    Çok Tehlikeli

    42.91.02

    Su ve su zemininin taranması ve temizlenmesi (deniz, nehir, göl vb.)

    Çok Tehlikeli

    42.91.03

    Tersane, dok ve kanal havuzu inşaatı (gemi inşaatı ve tamiri için)

    Çok Tehlikeli

    42.91.04

    Baraj ve bentlerin inşaatı

    Çok Tehlikeli

    42.99

    Başka yerde sınıflandırılmamış bina dışı diğer yapılara ait projelerin inşaatı

    42.99.01

    Açık havada yapılan sporlara uygun tesislerin ve eğlence alanları yapılarının inşaatı (golf sahaları, açık stadyumlar, tenis kortları, atletizm sahaları, plaj tesisi, dağ barınakları, eğlence parkları vb.)

    Çok Tehlikeli

    42.99.02

    Madencilik ve imalat sanayisi yapılarının inşaatı (sarım mili ve kuleleri, maden yükleme ve boşaltma istasyonları, rafineriler, kimyasal tesisler vb.)

    Çok Tehlikeli

    42.99.03

    Başka yerde sınıflandırılmamış bina dışı diğer yapıların inşaatı (arazi iyileştirilmesi ile birlikte arazinin parsellemesi dahil, iyileştirme yapılmaksızın parselleme hariç)

    Çok Tehlikeli

    42.99.04

    Doğalgaz işleme tesisleri inşaatı

    Çok Tehlikeli

    43

    Özel inşaat faaliyetleri

    43.1

    Yıkım ve şantiyenin hazırlanması

    43.11

    Yıkım

    43.11.01

    Yıkım işleri (binaların ve diğer yapıların yıkılması ve sökülmesi)

    Çok Tehlikeli

    43.12

    Şantiyenin hazırlanması

    43.12.01

    Zemin ve arazi hazırlama, alanın temizlenmesi ile kazı ve hafriyat işleri (tarımsal arazinin hazırlanması, dinamitleme ve kayaların kaldırılması, inşaat, tarım vb. alanların drenajı, hafriyat, kazı, dolgu vb. işler) (madencilik için yapılanlar hariç)

    Çok Tehlikeli

    43.12.02

    Maden sahalarının hazırlanması (tünel açma dahil, petrol ve gaz sahaları için olanlar hariç)

    Çok Tehlikeli
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 24 Ocak 2014 ---
    İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU
    Kanun No. 6331
    Tehlike sınıfının belirlenmesi
    MADDE 9-
    (1) İşyeri tehlike sınıfları; 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 83 üncü maddesine göre belirlenen kısa vadeli sigorta kolları prim tarifesi de dikkate alınarak, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürünün Başkanlığında ilgili taraflarca oluşturulan komisyonun görüşleri doğrultusunda, Bakanlıkça çıkarılacak tebliğ ile tespit edilir.
    (2) İşyeri tehlike sınıflarının tespitinde, o işyerinde yapılan asıl iş dikkate alınır.
    SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNU
    Kanun Numarası :
    5510
    KISA VADELİ SİGORTA KOLLARI PRİM TARİFESİ VE İŞKOLLARININ VE İŞLERİN TEHLİKE SINIF VE DERECELERİNİN BELİRLENMESİ Madde 83- Kısa vadeli sigorta kolları primi, yapılan işin iş kazası ve meslek hastalığı bakımından gösterdiği tehlikenin ağırlığına göre tespit edilir. İş kolları tehlikenin ağırlığına göre sınıflara, bu sınıflar da özel iş şartlarına ve tehlikeyi önlemek için alınmış olan tedbirlere göre derecelere ayrılır. Hangi iş kollarının hangi tehlike sınıfına girdiği, tehlike sınıf ve derecesine ait prim oranlarının ve tehlike derecelerinin belirlenmesinde uygulanacak esaslar, ilgili bakanlıkların görüşleri de alınarak Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulacak bir tarife ile tespit edilir. Prim tarifesi gerekli görülürse aynı usûlle değiştirilebilir.

    Yapılan işin birinci fıkrada belirtilen tarifeye göre hangi tehlike sınıf ve derecesine girdiği ve ödenecek kısa vadeli sigorta kolları primi oranı Kurumca belirlenerek işverene ve 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanlara tebliğ edilir. İş kazasını ve meslek hastalığını önleyecek tedbirler hakkındaki mevzuat hükümlerine uygun bulunmadığı tespit edilen işler, Kurumca daha yüksek primli derecelere konulabilir.

    Kurum, işyerinin tespit edilmiş bulunan tehlike sınıf ve derecesini yaptıracağı incelemelere dayanarak kendiliğinden veya işverenin ya da 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanların isteği üzerine değiştirebilir. Kurumca yapılacak değişikliklere ilişkin kararın takvim yılından en az bir ay önce işverene, işveren tarafından değişiklik isteğinin de takvim yılından en az iki ay önce Kuruma bildirilmesi şarttır.

    Böylece karara bağlanacak değişiklikler, karar veya istekten sonraki takvim yılı başında yürürlüğe girer.

    İşverenler ile 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanlar, tehlike sınıf ve derecesi ile prim oranı hakkında Kurumca yapılacak yazılı bildirimi aldıktan sonra bir ay içinde Kuruma itiraz edebilir. Kurum, bu itirazı inceleyerek en geç üç ay içinde karara bağlayarak sonucunu itiraz edene bildirir. İlgililer, Kurumun kararı üzerine, kararın tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde yetkili mahkemeye başvurabilir. Kuruma itiraz edilmesi veya mahkemeye başvurulması, primlerin takip ve tahsilini durdurmaz.

    İşverenin veya 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanların itirazı; işyerinin tehlike sınıfı ve derecesi ile kısa vadeli sigorta kolları prim oranının tebliğine ilişkin yazının işverence veya 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanlar tarafından tebellüğünden itibaren bir ay içinde yapılmış ise, değiştirilen iş kolu kodu ve tehlike sınıfı ile tehlike derecesinin hatalı uygulandığı tarihten, bir aylık süre dışında yapılmış ise, itirazın Kurum kayıtlarına intikali tarihini izleyen yılbaşından, üçüncü fıkrada belirtilen sürelerin aşılması durumunda ise, Kurumca yapılacak değişikliğe ilişkin kararın tebliğini izleyen takvim yılı başından geçerli olarak uygulanır.

    Bu değişiklik nedeniyle tehlike sınıf ve derecesinin yükselmesi halinde, kararın işverene veya 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanlara tebliğ edildiği tarih ile yürürlük tarihi arasındaki süreye ilişkin kısa vadeli sigorta kollarına ait prim farkının tebliği tarihini takip eden bir ay içerisinde Kuruma ödenmesi halinde, fark prim için gecikme cezası ve gecikme zammı alınmaz. Aksi takdirde, fark primi 89 uncu madde uyarınca gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte tahsil olunur. Tehlike sınıf ve derecesinin düşmesi halinde ise, kısa vadeli sigorta kolları sigortası prim farkı, işverenin varsa borçlarına mahsup edilir, yoksa iade edilir. Bir ay içinde iade edilmesi halinde faiz ödenmez.

    TEHLİKE SINIF VE DERECELERİNİ ETKİLEYEBİLECEK DEĞİŞİKLİKLER
    Madde 84-
    İşverenler ile 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre sigortalı sayılanlar, tehlike sınıf ve derecesini etkileyebilecek her türlü değişikliği bir ay içinde Kuruma bildirmekle yükümlüdür. Bu bildirim üzerine Kurum, yaptıracağı incelemeler sonunda tehlike sınıf ve derecesini değiştirebilir. Tehlike sınıf ve derecesini etkileyebilecek değişiklik bir ay içinde bildirilirse bu konuda Kurumca verilecek karar, değişikliğin meydana geldiği tarihten sonraki ay başından başlanarak uygulanır.

    Tehlike sınıf ve derecesini etkileyebilecek değişiklik bir ay içinde bildirilmezse;

    a) Tehlike sınıfı yükseliyorsa, değişikliğin meydana geldiği,

    b) Tehlike sınıfı düşüyorsa, değişikliğin Kurumca öğrenildiği,

    tarihler esas alınmak ve bu tarihlerden sonraki ay başından itibaren uygulanmak üzere, Kurumca karar alınır ve ilgililere tebliğ olunur.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 24 Ocak 2014 ---
    iş güvenliği uzmanı resim amblem.jpg
  6. ibrahimbaykan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    52868
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    DEVLET HAVAMEYDANLARI İŞLETMESİ GN.MD. ESENBOĞA HAVALİMANI İNŞAAT MD.
    Altılı NACE Rev.2 Kodu nedir, İşyeri’nin Nace Kodunu nasıl öğrenilir ?
    SGK nosunun 2,3,4,5 . numaraları NACE kodudur. Ve bu kod hangi işin yapıldığını gösterir. Buna görede kısa vadeli sigorta kollarında ki tehlike sınıfına göre işverenler çeşitli yüzdelerde primler öderler . Ama güzel ülkemizin akıllı muhasebecileri ile işverenler az prim ödemek için bu NACE kodlarında küçük Oynamalar yaparlar. Çok sık rastladığım bir olay adam çok tehlikeli bir işle iştigal etmekte halbuki NACE kodu ise ofis hizmeti verdiğini yani ( Az tehlikeli) olduğunu söylüyor. İşte İSG ile ilgili tehlike sınıfı ve bir çok konuyu etkileyecek yönetmelikler bu yüzden hala çıkamamıştır..
    Şimdi bu kodların.değişmesi.demek.artı.birde.ceza.demek.
    Aynı bakanlığın farklı kurumlarının , farklı tehlike sınıflarına göre işlem yapması , bakanlık içinde ayrı.bir konu. .
    Bir firma neyle iştigal edip o alan üstünden kazanç elde ediyor ise , o iş tehlike sınıfı belirlenir.
    BASİT ÖRNEK OLARAK ; Bal üreten bir gıda tesisi ; üretimde 100 , bakımda 10 , ofiste 25 , pazarlamada 150 kişi ile çalışıyorsa , en çok kişi nerde ise ona göre tehlike sınıfı belirlenmez. Bu adam bal alıp , paketleyip satmaktan para kazanıyorsa bunun işi budur. Ve bal üretimi ile ilgili tehlike sınıfına girer. Yani bakım işi çok tehlikeli , ofis işi az tehlikeli , üretim işi tehlikeli olmaz . Ana işi ne ise tehlike sınıfı da odur. Bölümlere göre , risk değerlendirmesi ve tehlikelerin yorumlanması (İSG) İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ UZMANI nın işidir.

    (Bu basit örneği Çok tehlikeli sınıfa giren ; Maden , İnşaat gibi sektörlere modifiye edebilirsiniz)
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 24 Ocak 2014 ---
    Altılı NACE Rev.2 Kodu nedir, İşyeri’nin Nace Kodunu nasıl öğrenilir ?

    NACE (Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin İstatistikî Sınıflaması) Kodu, ISIC’in (International Standart Industrial Classification) Avrupa Birliği tarafından kullanılan uyarlamasıdır. Kısaca istatistiksel anlamda kullanılmak üzere farklı işkollarının sınıflandırıldığı bir kod sistemi diyebiliriz.

    Özellikle yeni başlayan iş güvenliği uzmanlarının en çok sorduğu sorulardan biri “sözleşme yapacağım işyerinin işkolu tehlike sınıfını nasıl öğrenebilirim?

    Bu yazımızda konuyu NACE Kodları ve işyeri tehlike sınıfının belirlenmesine ayıracağız;

    NACE Kodları ilk bakışta muhasebeyi ilgilendiren, Sosyal Güvenlik Kurumu’na ödenen kısa vadeli sigorta kolları (iş kazası ve meslek hastalıkları, hastalık, analık sigortası) değişken oranlı primlerinin belirlendiği “kısa vadeli sigorta kolları prim tarifesi” içinde yer alan bir konu olarak karşımıza çıkıyor.

    NACE Kodu nedir?

    Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin İstatistiki Sınıflaması NACE olarak adlandırılmakta olup, Avrupa’da ekonomik faaliyetlerle ilgili istatistiklerin üretilmesi ve yayılması amacına yönelik bir başvuru kaynağı olarak kullanılmaktadır. NACE kodlamasında faaliyet konularına göre işyerlerine/işletmelere altı haneli bir kod verilmektedir.

    Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde ülkemizde de kullanılmaya başlayan bu kodlama sistemini kapsayan düzenlemeler 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu uyarınca yayınlanmış olup;

    İŞKOLLARI YÖNETMELİĞİ (19.12.2012)

    ekinde 6lı NACE kodları sınıflandırması faaliyet alanına göre ifade edilmiş,

    İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN İŞYERİ TEHLİKE SINIFLARI TEBLİĞİ (26.12.2012)

    ekinde (İşyeri Tehlike Sınıfları Listesi) ise altılı NACE kodu ile sınıflandırılmış işkoluna ait tehlike sınıfları belirtilmiştir.

    Burada ilk iki rakam ana sınıflandırma numarasını belirtirken, son 4 rakam ise alt sınıflandırmayı ifade etmektedir. Örneğin; 13 başlangıç kodu “tekstil ürünlerinin imalatı” iken, 13.20 “Dokuma”, 13.20.19 ise “Doğal ipekten kumaş imalatı” olarak ifade edilmiş olup, tehlike sınıfı olarak da “Tehlikeli” şeklinde tanımlanmıştır.

    NACE kodunun belirlenmesi, hatalı nace kodunun düzeltilmesi ve benzeri konular daha ziyade muhasebeyi ilgilendirmekle beraber, Bakanlık tarafından önceden işkolu yanlış girilmiş ya da eksik girilmiş işyerleri için web üzerinden değiştirme olanağı tanındığı gibi aynı zamanda mevzuatta tanımlanmış işkolları arasında yer almayan işyerleri için başvuru prosedürleri de detaylı biçimde internetten bulunabilir.

    26.12.2012 tarihli 28509 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin Tehlike Sınıfları Listesi Tebliği” NACE Rev.2 Altılı Faaliyet Sınıflamasına göre hazırlanmıştır. İşyeri SGK sicil numaranızın 2, 3, 4 ve 5. rakamı işyeri faaliyet kodunuzu göstermektedir. Bu 4 lü kod anılan Tebliğdeki 4 lü kodlara karşılık gelmektedir. İşyerleri bu kodlar altında yer alan altılı tanımlamalardan hangisi asıl faaliyeti ise o altılıyı seçmelidir. Asıl işin tayininde tereddüde düşülmesi halinde işyerinin kuruluş amacına bakılır. İşyerinde birden fazla asıl iş tanımına uygun faaliyetin yürütülmesi halinde, bu işlerden tehlike sınıfı yüksek olan iş esas alınır. 6331 sayılı Kanunun işyeri tanımına giren işyerlerinde yapılan asıl işin yanında veya devamı niteliğinde faaliyet alanının genişletilmesi halinde o işyerinde asıl iş, burada belirtilen kurala göre belirlenir. Örnek; Kanunda tanımlanan işyeri tanımı kapsamına girmesine rağmen Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından birden fazla işyeri sicil numarası verilen işyerinde iplik ve/veya kumaş imalatının yanında apre ve/veya iç/dış giyim imalatının da yapılması gibi.

    Nace Rev.02 Kodlarını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

    Nace Rev.02 Kodları