1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

Uzun süre oturmak, diyabet, kalp hastalıkları ve ölüm riskini artırıyor

Konusu 'İş Sağlığı ve Güvenliği Haberleri' forumundadır ve isgforum tarafından 15 Ekim 2012 başlatılmıştır.

  1. isgforum İSGforum Üyesi

    Uzun süre oturmanın diyabet, kalp hastalıkları ve ölüm riskini artırdığı belirtildi.
    BBC’de yer alan habere göre Leicester ve Loughborough Üniversitesi’ndeki bilim adamları, uzun süre oturmanın, egzersiz yapılsa bile, zararlı olduğunu söylüyor.
    images.jpg
    800 bin kişi üzerinde yapılan 18 farklı çalışmaya göre, daha çok oturan kişiler, daha az oturanlardan daha yüksek diyabet, kalp hastalığı ve ölüm riski taşıyor.
    Bilim adamları, hareketsiz kalıp, uzun süre oturmanın glikoz seviyesini etkilediği ve insulin direncini artırdığına dair bulgulara rağmen bunun nasıl olduğunu açıklayamıyor.
    Hareketsiz oturarak geçen zamanın ne kadar zarar verdiğini söylemenin mümkün olmadığına işaret eden araştırmacılar, bütün gün çalışma masasında oturup, daha sonra spor salonuna giden bir işçinin, eve gidip televizyon izleyen meslektaşlarından daha sağlıklı olacağını ancak oturduğu süreden dolayı bir sağlık riskine sahip olacağını savunuyor. Bütün gün ayakta olan bir garson için ise risk daha düşük.
    Bilim adamları, modern toplumda yer alan televizyon izleme, arabada oturma ya da bilgisayar kullanma gibi hareketsiz davranışları dengelemek için çoğu kişinin spor salonlarında egzersiz yaptığını ancak günde 30 dakika egzersiz yapmanın yeterli olmadığını, geriye kalan 23.5 saati de düşünmek gerektiğini savunuyor.
    Oturarak ve yatarak çok zaman harcayan kişilerin, bu zamanın bir kısmını ayakta durarak ya da yürüyerek değerlendirebileceğine dikkat çeken bilim adamları, oturarak geçirilen zamanı azaltacak bir çok yöntem olduğunu belirtiyor.
    Bilim adamları, önünde uzun zaman geçirilen laptopun dosya dolabının üzerine konulabileceğini, ayakta toplantı yapabileceğini, öğle arasının yürüyüşle değerlendirilebileceğini ve en önemlisi, akşamları televizyon izleme saatlerini azaltılabileceğini savunuyor.
    Hareketsiz geçirilen zamanın, fiziksel aktivitelerle azaltılmasının, Tip 2 Diyabet riskini de düşüren sağlıklı bir kiloya ulaşmayı sağlayacağına dikkat çekiliyor.