1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Yükleme boşaltma yapan bir depoda risk değerlendirmesi nasıl yapılır?

Konusu 'Elle ve Mekanik Yük Taşıma' forumundadır ve zeynel çelebi tarafından 29 Eylül 2014 başlatılmıştır.

  1. zeynel çelebi İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    100805
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    yükleme boşaltma yapan bir depoda risk değerlendirmesi nasıl yapılır?
    yükleme yapılabilmesi için bazı araçlar depo içine kadar giriyor. bu durumdaki riskler nelerdir ve neler yapılmalıdır?
  2. Talha Taflıoğlu Gruplar Koordinatörü

    • Site Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    118179
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    ERPİLİÇ Entegre Tesisleri
    Yükleme rampası ile araç arasına personelin muavinlik yapayım derken araç ile rampa arasına sıkışma riski,
    Depo içerisine giren aracın egzoz gazından zehirlenmesi riski,
    Egzoz sıcaklığının yüksek olması durumunda yanabilir malzemeyi tutuşturma riski,
    Elle taşıma yapılıyorsa elle taşıma kurallarına uygun taşımama riski,
    Transpalet yahut forklift ile taşınıyorsa kullanılan kaldırma araçlarının periyodik kontrollerinin yapılmaması riski, bu araçlardan özellikle forklift için forklift operatörü belgesi olmayan personelin kullanması riski,
    Yetersiz aydınlatma, havalandırma ve çalışma ortamındaki termal konfor şartlarının riski,
    Depo içerisinde yangın algılama, haber verme ve söndürme sisteminin olmayışı riski,
    Bütün bu saydıklarıma istinaden çalışma yerinin niteliğine uygun uyarı levhasının olmayışı riski gibi riskleri değerlendirebilirsin...
  3. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    araç stop bariyerleri,
    rampa stop keçeleri,
    yol güzergahı,
    muavinlik yapma ve sıkışma ezilme ölüm riski,
    trafik lamba işaretçileri,
    aydınlatma,
    rampa pasif noktaların trabzan korkulukları,
    rampa aktif noktaların seyyar güvenlik bariyerleri,
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 29 Eylül 2014 ---
    hız limitleri, forklift 10 km/saat araç 20 km/saat,
    araç şoförlerinin komutlara riayet etmesi,
    personel harici şoförlerin de KKD prosedürü,
    istif yüksekliği,
    açık kasa yüklemelerde tonaj ve yükleme limitleri,
    branda vb örtme açma işlemlerinin yapılması esnasında araç üzerinden düşme,
    ve düşmeye karşı yaşam halatı kemer vb prosedürünün uygulanabileceği sabit bir platform alan vb,
    yada direkt tesis dışında branda açma kapama prosedürü
  4. Emine Günbatar İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    18410
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Hayret bu soru sorulmuş ve kimse itiraz etmemiş "ne cüretle böyle bir soru sorarsınız" diye:). Normal şartlarda burası böyle sakin olmazdı.
    Site her geçen gün daha iyiye mi gidiyor ne;)
  5. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    İlla kavga çıkacak delircez yoksa sarmayi....:)
  6. Emine Günbatar İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    18410
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Çıkacağı varsa da önünü kesmiş olduk bu sayede..:)