1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Yıkama-yağlama ve bakım alanı tehlikeler ve öneriler nelerdir?

Konusu 'Tehlike ve Riskleri Belirle' forumundadır ve Taner Yılmaz tarafından 28 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Bakım çukuru için görüşünüzü almak istedim. Ben kenarlara renkli sarı siyah yada turuncu metal borudan 5 cm yüksekliğinde bariyer düşündüm. Sizce başka bir şey gerekir mi?

    IMG_1787.JPG IMG_1787_.jpg
  2. Fatih Ülker Eğitim Grubu

    • Eğitim Grubu
    Sertifika Numarası:
    36910
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Sarı renk olabilir .ama 5 cm bence kısa gelebilir. Sonuçta yanlış manevra sonucu aracın bakım çukuruna düşme olasılığı var.15 -20 santim ve demir boru aksamı uygun olabilir
  3. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Yüksek olursa bakımı engelleyebilir diye düşündüm. Tabi manevracı da istedim RA 'da
  4. yüksekten düşme uyarısı niteliğinde çukura en az 1m mesefade sarı veya beyaz çerceve şeklinde çizgi ile işaretleme yaparsanız araç bakımı yapılmadığı saatlerde de bakım çukuruna düşmeler için önlem almış olursunuz.ayrıca bakım çukurunun kenarına işaretleme yapmanın çok iyi bir çözüm olacağını düşünmüyorum büyük araçlar için 5 cm-10 cm-15 cm engeller aşılamayacak engeller değil ,bence park yeri işaretlemesi gibi çizgiler daha işlevsel olabilir
  5. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    bakım çukurunda iş makinesi ve kamyonların bakımı yapıldığı için yerde işaretleme yapılması çok uygun değil, (çamur vs olduğu için), hele kışa girerken zeminin boyanması çok mantıklı değil. temiz bir ortam olsa zeminin boyanması görsel farkındalığı artıracaktır ama burada çözüme uygun değil gibi geliyor bana
  6. peki dört köşesine(aracın girme mesafesi hesap edilerek) sabit plastik çubuk koyulsa ve bakım yapılmadığı saatlerde aralarında lastik bantlar olsa çözüm olabilir mi?(trafik işaretlemesinde kullanılan 60-70 cm yüksekliğinde olan kırmızı beyaz çubuklardan)
  7. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Bu alanda aracın gireceği kısımlar sarı yada beyaz boya (epoksi) belirlenmelidir.İllede düşme tehlikesi var diyorsan da kolay kaldırılabilir ve çıkarılabilir sağlam bir ızgara yaptır..bence..birde bu alanın yağ tutucusu ve sistemi mevcut mu?(en büyük tehlike çevre felaketidir-HSE Engineer)
  8. Alper Akpunar Eğitim Grubu Lideri

    • Eğitim Grubu
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    16217
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Gündoğdu Mobilya (Sümela)
    biyikama yaglama olan işyerinde gördüm izgarayi raylı şekilde yapmiş araca alttan bakım yapılacaksa izgara itilip dişa doğru açiliyor aracın giriş çikişinda çukura düşme ihtimali ortadan kalkıyor.
  9. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    araç olmadığı zaman kanal üstü ızgara ile kapatılmalı,bazı yerlerde de kenarlara yuva açarak sıra sıra tahta kalas diziliyor.ayrıca kanal tabanı çıkma parçalar ve yağ artıkları ile dolu(kayma ve yangın tehlikesi)buradaki parça,filtreler toplanmalı,yyağların yerlere sızmaması iççin yağ toplama kapları olmalı.artık kanallarda araç onarımı yapmak çok ilkel.4 sutunlu büyük liftler var büyük vasıtalar için