1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Yapı sektöründe kaldırma ekipmanlarının isg açısından saha kabulu nasıl olmalıdır

Konusu 'İş Ekipmanlarında Emniyet' forumundadır ve Ersin Bozkurt tarafından 25 Ağustos 2014 başlatılmıştır.

  1. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Bir üyemizin sorusu ; Yapı sektöründe,inşaatlarda kaldırma ekipmanlarının isg açısından saha kabulu nasıl olur,nasıl olmalıdır ?
  2. Serkan Sü İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Gemi İnşa A.Ş.
    "saha kabulu nasıl olur" ne demek?
  3. qrafiqer İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Sağlık güvenlik planı mevcut ise ve orada periyodik kontroller ile ilgili yasal mevzuat haricinde bir kontrol periyodu var ise ona uygun olmasına, ekipmanın firmadaki makine mühendisi tarafından eksiklikleri var mı (lambalar sağlam mı, halatlar uygun mu, vb.) kontrol eder, bu tür eksiklikler var ise kabul edilmez, hiçbir eksiği yok ise operatör geçici görevle sahada ise tüm bilgileri (sgk vb.), geçici görev yazısı, isg eğitimleri vb. tamam mı? bunlar kontrol edilir.

    araçta veya ekipmanda hiçbir eksiklik yok ise yasal mevzuatça belirtilmiş kabulü yapılır.
  4. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    kaldırma ekipmanının (periyodik bakım ve fenni muayene kayıtları dahil)ve operatörün her belgesi istenmeli,saha hakkında bilgi ve iş güvenliği kuralları hakkında bigilendirme yapılmalı,belli bir yaşın üzerinde olan kaldırma-iletme makinaları kabul edilmemelidir(malzeme yorgunluğu gibi,kaynak ve birleştirme noktalarındaki problemlerden dolayı örneğin kule vinç kazalarını biliyoruz).Şantiye ye girecek iş ekipmanlarının güncel teknolojilere uygun güvenlik önlemleri olup olmadığını da önceden sorgulamalısınız(limit sensörleri-switchleri gibi )
  5. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    İLİ’NİN ÖLÜMÜ, İŞ KAZASI DEĞİL İŞ CİNAYETİDİR
    [​IMG]
    İLİ’NİN ÖLÜMÜ, İŞ KAZASI DEĞİL İŞ CİNAYETİDİR

    25 Ağustos 2014 21:41
    [​IMG][​IMG][​IMG]



    [​IMG]

    İLİ’NİN ÖLÜMÜ, İŞ KAZASI DEĞİL İŞ CİNAYETİDİR

    Tacettin DURMUŞ / KARS (SİYASAL BİRİKİM)

    Büro Emekçileri Sendikası (BES) Kars İl Temsilci Hayati Mehmetoğlu, geçtiğimiz gün Kars İl Özel İdaresinde görevi İlker İli’nin elim iş kazası sonucu yaşamını yitirmesi nedeniyle basın açıklaması yaptı.

    Mehmetoğlu, yaptığı basın açıklamasında, Büro Emekçileri Sendikası olarak toplumsal farkındalık yaratmak, kamuoyu duyarlılığı oluşturmak, iş güvenliği ve sağlığı hususunda toplumun doğru bilgilendirilmesi için vicdani sorumluluk taşıdıklarını söyledi.

    İlker İli’nin Arpaçay’ın Koçköy yaylasında yol yapım çalışması yaparken kullanmış olduğu greyderin altında kalarak feci bir şekilde hayatını kaybettiğini hatırlatan Mehmetoğlu, kendisine Allah’tan rahmet, kederli ailesine de sabırlar ve baş sağlılığı diledi.

    İlker İli’nin ölümünün bir kader olarak değil bir iş kazası olarak topluma lanse edilmemesi gerektiğine de dikkat çeken Mehmetoğlu, yaşanan ölümün bir iş kazası değil bir cinayet olduğunu iddia etti.

    NE KADAR ÇOK TAŞERONLAŞMA O KADAR ÇOK SÖMÜRÜ VE O KADAR ÇOK ÖLÜM
    Soma’da yaşanan iş cinayeti sırasında 301 işçinin hayatını kaybettiğini de belirten Mehmetoğlu açıklamasında: “Daha çok kısa bir zaman önce Soma’da 301 işçi emekçi kardeşimiz bir iş cinayetine kurban gitti. Anlaşılan odur ki; Kars İl Özel İdaresi bu iş cinayetinden gereken dersi çıkarmamıştır. Biz Büro Emekçileri Sendikası olarak taşeronlaşmaya başından beri karşı çıkıyor ve taşeronlaşmanın köleleştirme olduğunu buradan bir kez daha haykırıyoruz. Ne kadar çok taşeronlaşma o kadar çok sömürü ve o kadar çok ölüm olduğunu bilmeliyiz.
    Buradan hükümete sesleniyoruz, en kısa sürede kamuda firma yada yüklenici adına çalışan işçi varsa bunların hepsinin kadrolu olarak istihdam edilmesi gerekmektedir. Taşeronlaşma kaldırılmadıkça İlker İli’lerin ölümü ne ilk nede son olacaktır. Hayatını kaybeden İlker İlİ’nin ölümüne neden olan sorunlar nedir bir bir açık ve şeffaf bir şekilde ortaya çıkmalı ve sorumluları hakkında yasal işlemler başlatılmalıdır.”dedi.

    İLİ’NİN ÖLÜMÜNE NEDEN OLAN SEBEPLER…
    BES’li Mehmetoğu yapmış olduğu basın açıklamasında İlker İli’nin ölümüne ilişkin tespit ettikleri sebepleri ise şu şekilde sıraladı.
    1. Olaya sebep olan greyder yâda iş makinesi, olay yerine nakledilirken, nasıl ve ne şekilde nakledildi. Nakil sırasında eskort kullanılarak gerekli tedbirler alındımı?
    2. Olay esnasında Operatörün üzerinde kullanması için Kişisel Koruyucu Donanım (baret, eldiven, kulaklık, çelik burunlu ayakkabı, fosforlu yelek, toz gözlüğü, toz maskesi, iş elbisesi vb.) varmıydı?
    3. Merhum İlker İli, Trafik kanununun ilgili maddesinde belirtilen İş Makinası kullanma sertifikası varmıydı?
    4. Sürücünün iş makinesi kullanma sertifikası olsa dahi ehliyetinde E-G folk lift yazılı değilse kullanamaz olduğunu firma yada il özel idaresi bilmiyor muydu.( Edindiğimiz bilgilere göre merhum ehliyet G sınıfı değildir ve asla iş makinesi kullanılmasına izin verilmemeliydi)
    5. Yol yapım çalışmasını üstlenen müteahhit Bir-İlk firmasına ihale verilirken şartnamede ‘’İş Güvenliği Mühendisi Bulundurma zorunluluğu’’ var mıydı. Varsa gerekli iş güvenliği ve sağlığı önlemlerini almış mıdır.
    6. Sürücünün herhangi bir olay esnasında iletişime geçmesi için telsiz telefonu var mıydı.
    7. Sürücüye yani operatöre gerekli hizmet içi eğitim verilmiş midir. Verilmişe belge üzerinde mi yoksa uygulamalımı verilmiştir.
    8. Çalışmaya gönderilirken, bir tek kişinin koskoca dağ başında açık bir arazide hiçbir güvenlik önlemi alınmadan gönderilmesi doğru yada vicdanimidir.
    9. Aldığımız duyumlara göre iddia edilmektedir ki, firma yetkilileri ya da görevlendirdiği bazı kişiler aileden uzlaşmaya çalışmaktadır.
    10. Söz konusu iş makinasının çok eski olduğu İmdadının çalışmadığı ve gerekli muayenelerinin ve bakımının olmadığı iddialar arasındadır. Bu iddialar doğruysa, İş makinasının çalışmasına kim neden izin verdi.
    11. İl Özel İdaresi yada ilgili kurumlar yüklenici firmayı hangi tarihlerde denetlemişlerdir ve raporları var mıdır.
    12. yüklenici firmanın yaptığı işle ilgili yeterliliği, deneyimi ve bünyesinde yol yapımı ile ilgili gerekli mühendis teknik eleman ve işin kompetanları var mıdır. Varsa kağıt üzerinde midir, yoksa hakikaten çalışır ve faalmıdır?”
    Bütün bunların araştırılması ve Kars kamuoyunun vicdanen rahatlatılması için ilgilileri titiz bir çalışma ve denetleme konusunda gerekli hassasiyetleri göstereceği inancımızı yineliyor ve konunun takipçisi olacağımızın bilinmesini istiyoruz.”
    http://www.siyasalbirikim.com.tr/haber.php?haber_id=22876
  6. serapozturk15 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  7. serapozturk15 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Evet yazdıklarınıza katılıyorum ama yeterli mi ve birde bunun tam planı ne (örneğin belli bir yaş demişssiniz bu ne neye göre ya da tüm belgeler demişsiniz hangi tüm belgeler ) sadece iş güvenliği uzmanının yapacağı bir iş mi bu yoksa daha sağlam bir düzeni olmalımı
    şu denilebilirmi mesela eğer biz belge eğitim denetim periyodik kontroller test ve mauyene yaptırısak kaza olma olasılığı yüzde 30 olur yada yüzde 50 engellemış oluruz
  8. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi